Klubbens aktiviteter

Svømning
De fleste der gerne vil i gang med triatlon er typisk bekymret for svømme delen, derfor er det også højt prioriteret i klubben.  Klubben er tildelt svømme tider i Frederikshavn svømmehal med start i september. Se Events for at tiderne..
Svømmetræningen er målrettet triatlon og tilrettelagt i svømmehallen så man forberedes bedst mulig til open water svømning. Ny medlemmer vil blive hjulpet godt i gang med fokus på program alt efter hvilket niveau man er på. Kontingentet inkl. adgang til svømmehal på træningsafterne.
Igen i 2022 kan klubben tilbyde trænerassistance hver anden torsdag i Frederikshavn svømmehal af en meget erfaren open water svømmer.

Cykling
Cykling er den disciplin der tidsmæssigt fylder mest i triatlon sporten og dermed svært at koordinere som fælles træning. Derfor er der også medlemmer der cykler i vores øvrige lokale cykel og MTB-klubber, mens andre finder sammen i små træningsfælleskaber efter niveau og andre træne alene. Klubben arrangér løbende nogle fælles træning der aftales og koordineres via klubbens Facebookside.
I efterår og vinterperioden tilbydes der ugentlige spinnings timer i Frederikshavn Fitness World med tri specifik spinning. Som altid er der fokus på hyggelig og det sociale, men med sikkerhed for sved på panden. Klubben har en samarbejdsaftale med Frederikshavn Fitness World og der er en beskeden egenbetaling for at deltage i Spinning.

Løb
Løb er den afsluttende disciplin i triatlon og dermed også udfordrende at mestre, når der skal løbes efter svømning og cykel. Klubben arrangerer løbende fælles træning og kryds træning, hvor der øves i skift og løb med trætte cykelben. Disse træninger aftales typisk ligeledes via klubbens Facebookside.

Tredje halvleg
Som Danmarks hyggeligste tri klub skal der selvfølgelig også være plads til hygge, hvilket betyder at mange af træningerne afsluttes med kaffe og til tider kage.